Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2009

Eκπαίδευση Προσωπικού της ΠΑ στο Ισραήλ


Πραγματοποιήθηκε από 6 έως 10 Σεπτεμβρίου 2009 στο Ισραήλ (Home Front Command) εκπαίδευση με θέμα τη διαχείριση διεθνών κρίσεων και την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών. Στo πλαίσιo του εγκεκριμένου Προγράμματος Στρατιωτικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδος και Ισραήλ, συμμετείχε από ελληνικής πλευράς Αξιωματικός της 206 Πτέρυγας Αεροπορικών Υποδομών. Μεταξύ των συμμετεχουσών χωρών συμπεριλαμβάνονταν οι ΗΠΑ, η Γαλλία και η Ιορδανία με υψηλόβαθμα στελέχη.

Η εκπαίδευση περιέλαβε διαλέξεις, συζητήσεις, άσκηση επί χάρτου και επίσκεψη στις
εγκαταστάσεις της HFC. Επίσης, κάλυψε εκτενώς, τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά, θέματα αντιμετώπισης καταστροφών σε εγκαταστάσεις από φυσικές, συμβατικές και ασύμμετρες απειλές και τη χρησιμοποίηση σύγχρονου διασωστικού εξοπλισμού.

Η εκπαίδευση υπήρξε ιδιαιτέρως εποικοδομητική για τους εκπαιδευόμενους, καθόσον προήγαγε την ικανότητα σχεδίασης και υλοποίησης επιχειρήσεων αντιμετώπισης καταστροφών προσαρμοσμένων στα διεθνή πρότυπα. Κατά τις παρουσιάσεις των συμμετεχόντων και την ανταλλαγή απόψεων τέθηκαν οι βάσεις για συναντίληψη και διαλειτουργικότητα μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων, προκειμένου να επιτευχθεί η βέλτιστη διαχείριση κρίσης σε περίπτωση φυσικών καταστροφών.

Επισημαίνεται ότι η Κινητή Ομάδα Αντιμετώπισης Καταστροφών (ΚΟΜΑΚ) έχει αναπτύξει από το 2000 ευρεία συνεργασία με την Home Front Command, μέσω συνεκπαιδεύσεων και ανταλλαγής επιτελικών επισκέψεων στις δύο χώρες. Επιστέγασμα της συνεργασίας αυτής ήταν η πραγματοποίηση της άσκησης Παροχής Ανθρωπιστικής Βοήθειας "DOLPHIN 05" στην 138ΣΜ, με τη συμμετοχή Λόχου της Ισραηλινής Ομάδας Αντιμετώπισης Καταστροφών και της ΚΟΜΑΚ.

Πηγή: http://www.haf.gr/el/news.asp?id=3843

Πρώτη επιχειρησιακή συνεργασία ΑΣΕΠΕ ERIEYE και F-16 Block52+ Advanced μέσω Link-16

Σύμφωνα με το "defencenet.gr" πραγματοποιήθηκε η πρώτη δοκιμή συνεργασίας των νεοπαραληφθέντων αεροσκαφών F-16C Block 52+ Advanced της 335 Μοίρας "Τίγρης" με ένα Αερομεταφερόμενο Σύστημα Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου (ΑΣΕΠΕ) Erieye EMB-145H Erieye της 380 Μοίρας "Ουρανός" μέσω του συστήματος ζεύξης δεδομένων Link-16, καθιστώντας πλέον ικανή την Πολεμική Αεροπορία να διεξάγει δικτυοκεντρικές επιχειρήσεις. Η πτήση κατά τη διάρκεια της οποίας πραγματοποιήθηκε η επιχειρησιακή δοκιμή κράτησε 60 λεπτά.
Είναι η πρώτη φορά που επιτυγχάνεται κοινή επιχειρησιακή δράση δύο βασικών συστημάτων της ΠΑ με το Link-16, το πλέον εξελιγμένο δυτικό σύστημα μεταφοράς δεδομένων, τόσο σε ότι αφορά, τον όγκο και την ταχύτητα μεταφοράς των δεδομένων, όσο και την αντοχή του σε αντίμετρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το σύνολο των μαχητικών αεροσκαφών της ΠΑ, μόνο τα νεοπαραληφθέντα F-16C/D Βlock 52+ Advanced διαθέτουν ενσωματωμένο τερματικό MIDS-LVT (MIDS Low Volume Terminal) με ικανότητα επικοινωνίας μέσω Link-16.
Υπενθυμίζεται ότι για την αρχική πιστοποίηση σε επιχειρησιακές συνθήκες του Link-16 του ΑΣΕΠΕ Erieye EMB-145H είχε χρησιμοποιηθεί μαχητικό αεροσκάφος Rafale της Γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Άφιξη νέων αεροσκαφών

Χθες προσγειώθηκαν στην αεροπορική βάση Αράξου τέσσερα ακόμη αεροσκάφη F-16C/D Block52+ Advanced (δύο μονοθέσια και δύο διθέσια) και
ο συνολικός αριθμός των αεροσκαφών που έχουν παραδοθεί, ανέρχεται πλέον στα 21 αεροσκάφη. Από αυτά 6 είναι F-16D (διθέσια) και 15 F-16C (μονοθέσια). Για την συμπλήρωση των 30 αεροσκαφών της παραγγελίας αναμένονται για παραλαβή ακόμη 9 αεροσκάφη (4 F-16D και 5 F-16C), τα οποία θα επιχειρούν αρχικά με την 335 Μοίρα της 116 Πτέρυγας Μάχης, αν και υπάρχουν σκέψεις για τη δημιούργια και δεύτερης Μοίρας, με την ενεργοποίηση της 334Μ ή της 342Μ.

Πηγή: http://strategy-geopolitics4.blogspot.com/

Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2009

Το πρόγραμμα του Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους


Σύμφωνα με το "Defencenet.gr", οι επόμενοι έξι μήνες θα είναι καθοριστικοί για την τελική επιλογή του Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας καθώς τα χρονικά περιθώρια έχουν στενέψει ασφυκτικά και η υπάρχουσα δύναμη των μαχητικών σε σχέση με την προβλεπόμενη θα εμφανίζεται μειωμένη κατά 22% ακόμα και μετά την ολοκλήρωση της παραλαβής των 30 F-16 Advanced Block 52+ (239 μαχητικά έναντι 300 που απαιτεί η Δομή Δυνάμεων). To δημοσίευμα αναφέρει ότι η διαθεσιμότητα των βομβαρδιστικών Α-7Ε Corsair κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα έστω και αν έχουν βελτιωθεί τους τελευταίους μήνες λόγω χρήσης ανταλλακτικών από τα αποθέματα.
Παράλληλα επισημαίνεται ότι αν παρέλθει και το 2010 χωρίς λήψη απόφασης, τότε η χώρα θα μπορούσε να περιέλθει σε κατάσταση στρατηγικής ομηρίας ανάλογης με αυτήν των ετών 1993-1997, όταν τα μαχητικά τρίτης γενιάς μειονεκτούσαν σε αναλογία 1:2 έναντι των τουρκικών και ακόμα και αυτά τα ολιγάριθμα σε σχέση με την ισχύ του δυνητικού αντιπάλου επιχειρούσαν χωρίς βλήματα AIM-120 AMRAAM και AGM-88 HARM.
Πάντως η καθυστέρηση στην υλοποίηση του προγράμματος έχει και ένα θετικό αποτέλεσμα: Αδυνατίζει η υποψηφιότητα των μαχητικών ή των εκδόσεων των μαχητικών που προσφέρονται χωρίς ραντάρ AESA, όπως είναι το F-16 Advanced 52+ (το ίδιος αεροσκάφος προσφέρεται και με ραντάρ AESA και μάλιστα με διπλή πρόταση: RACR της Raytheon και SABR της Northrop).
Γίνεται όλο και περισσότερο συνείδηση στην ΠΑ ότι προμήθεια αεροσκάφους χωρίς ραντάρ ΑESA, εν έτει 2010 θα αποτελούσε μέγα στρατηγικό λάθος, όταν το νέο μαχητικό θα έχει να αντιμετωπίσει σχεδόν ταυτόχρονα με την ένταξή του σε υπηρεσία τα τουρκικά F-35.

Eκπαίδευση στον εναέριο ανεφοδιασμό για 32 μαχητικά αεροσκάφη F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας


Σύμφωνα με το "Defencenet.gr", συνολικά 32 μαχητικά F-16C/D όλων των εκδόσεων από διάφορες Μοίρες της Πολεμικής Αεροπορίας εκπαιδεύθηκαν σε αποστολές βαθιάς διείσδυσης προς επίτευξη προσβολών μακρού πλήγματος με εναέριο ανεφοδιασμό, στις 20 Οκτωβρίου.
Ιδιαίτερη σημασία έχει η συμμετοχή τεσσάρων από τα 17 νεοπαραληφθέντα μέχρι σήμερα F-16 Block 52+ Advanced της 335 Μοίρας που εδρεύει στην αεροπορική βάση Αράξου.
Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη πραγματοποίησαν και την πρώτη εναέρια λήψη καυσίμου πάνω από το Ιόνιο από αεροσκάφος KC-135 της 351 Μοίρας Εναέριου Ανεφοδιασμού (351st Air Refueling Squadron) της USAFE.
Η άσκηση διεξήχθη σε δύο κύματα: Ένα απογευματινό από τις 05:00 έως και τις 06:30 και ένα βραδυνό, γεγονός που καταδεικνύει την ετοιμότητα των πληρωμάτων της ΠΑ, σε μια δύσκολη αποστολή όπως είναι ο νυκτερινός εναέριος ανεφοδιασμός. Οι ασκήσεις περιλάμβαναν κανονική επαφή με το KC-135 και λήψη περιορισμένης ποσότητας καυσίμου περί τις 500 λίβρες καθώς ο κύριος σκοπός ήταν η εκπαίδευση.
Επισημαίνεται το γεγονός ότι αν και η πρώτη πτήση των Ελλήνων χειριστών με διθέσιo F-16D Block52+ Advanced πραγματοποιήθηκε μόλις στις 18 Οκτωβρίου, δύο ημέρες μετά ήταν έτοιμοι να εκτελέσουν τον πρώτο εναέριο ανεφοδιασμό, επιβραβεύοντας τις κοπιώδεις προσπάθειες του ιπτάμενου και τεχνικού προσωπικού να καταστήσουν πλήρως επιχειρησιακή τη Μοίρα σε χρόνο ρεκόρ.

Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009

Συμμετοχή ΠΑ στην άσκηση "SQUALO 2009"



Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ανακοίνωσε μέσω της ιστοσελίδας του ότι η Π.Α συμμετείχε στην άσκηση "SQUALO 2009" που πραγματοποιήθηκε στην Ιταλία από 28 Σεπτεμβρίου έως 02 Οκτωβρίου 2009.

Η "SQUALO 2009" είναι άσκηση Έρευνας - Διάσωσης, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Τεχνικής Συμφωνίας SARMEDOCC (SAR MEDiterraneo OCCidentale) που έχει υπογραφεί από τις Γαλλία, Ιταλία, και Ισπανία και προβλέπει τη συνεργασία στη διεξαγωγή ασκήσεων SAR τόσο στην ξηρά, όσο και στη θάλασσα, με σκοπό την εκπαίδευση των πληρωμάτων από κοινού.

Η Ελλάδα προσκλήθηκε και συμμετείχε με ένα (1) AS-332 (Super Puma) της 112 ΠΜ/384 Μ, που μεταστάθμευσε στην Α.Β LAMEZIA TERME της Ιταλίας, με ενδιάμεσο αεροδρόμιο ανεφοδιασμού την 116 ΠΜ (Α.Β Αράξου), ενώ συμμετείχαν ως παρατηρητές εκπρόσωποι από Αλγερία, Αυστρία, Λίβανο, Αίγυπτο και Αραβικά Εμιράτα.

Εκτελέσθηκε μία (1) αποστολή SAR διάρκειας 3 ωρών, σε θαλάσσια περιοχή πλησίον του ηφαιστείου Stroboli (περιοχή Καλαβρίας).

Στην άσκηση συμμετείχαν με αεροπορικό δυναμικό οι παρακάτω χώρες :
* Ιταλία : 3 B-412, 4 B-212, 1 HH-3F
* Γαλλία : 1 F-406, 1 SA-330, 1 EC-135, 1 AS-332
* Ισπανία : 1HD-19, 1 F-27, 1 CN-235, 1 AS-332

Πηγή: http://www.enkripto.com

Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2009

Άφιξη των πρώτων διθέσιων Advanced F-16D Bkock52+

Όπως αναφέρει η "Aπογευματινή", στις 2 Οκτωβρίου έφτασαν στην αεροπορική βάση του Αράξου, στην 116 Πτέρυγα Μάχης, τα τέσσερα πρώτα διθέσια F-16D Block.52+ Advanced της Πολεμικής Αεροπορίας, που διαθέτουν πλήρεις επιχειρησιακές δυνατότητες και αναμένεται να αναβαθμίσουν κατακόρυφα την εκπαίδευση του προσωπικού της ιστορικής 335 Μοίρας σε προκεχωρημένες τακτικές μάχης.
Τα αεροσκάφη αυτά καθυστέρησαν να έλθουν κατά λίγους μήνες εξαιτίας ενός μικρού τεχνικού προβλήματος που εντοπίστηκε στη διάρκεια των τελικών δοκιμών στις ΗΠΑ πριν από το ταξίδι τους μεταφοράς στην Ελλάδα και είχε αποτέλεσμα μέχρι τώρα να έρχονται κανονικά το μονοθέσια μαχητικά τύπου «C», που δεν παρουσίαζαν το πρόβλημα, και όχι και τα διθέσια, όπως ήταν προγραμματισμένο. Έτσι λοιπόν κατά τη μηνιαία μεταφορά της τετράδας του Οκτωβρίου το σύνολο των αεροσκαφών αυτών ήταν διθέσια, με αποτέλεσμα τώρα στην 116 Π.Μ.να έχουν φτάσει 13 μονοθέσια και τα τέσσερα διθέσια F-16D Block.52+ Advanced της εταιρείας Lockheed Martin. Όπως δήλωσε στην «Α» ο διοικητής της μονάδας Σμήναρχος (Ι) Κώστας Βούζιος, «η άφιξη των τεσσάρων αυτών διθέσιων σε συνδυασμό με τα υπάρχοντα μονοθέσια αναμένεται να μας λύσει τα χέρια στο θέμα της εκπαίδευσης του προσωπικού σε προκεχωρημένες τεχνικές μάχης, που μέχρι τώρα πραγματοποιούνταν στην 115 Πτέρυγα Μάχης στη Σούδα, όπου στέλναμε τους πιλότους προκειμένου να κάνουν στα εκεί διθέσια την εκπαίδευση που πρέπει και να βγουν έτσι διαθέσιμοι».
Όπως προελέχθη, όλα τα F-16, στην παρούσα φάση, εντάσσονται στην ιστορική 335 Μοίρα της Π.Α., της πρώτης χρονολογικά πολεμικής Μοίρας της νεότερης Π.Α., που συγκροτήθηκε στη διάρκεια του Β’ παγκοσμίου πολέμου, το 1942, στη Μέση Ανατολή και εξοπλίστηκε τότε με βρετανικά μαχητικά τύπου Χαρικέιν και φέρει ως κωδικό κλήσης τη λέξη «τίγρης», εξ ου και το χαρακτηριστικό (διακριτικό) βάψιμο των μαχητικών της αεροσκαφών. Σημειώνεται ότι τα προαναφερθέντα αεροσκάφη ανήκουν στην τελευταία παρτίδα των 30 μαχητικών αεροσκαφών F-16D Block.52+ Advanced του προγράμματος «Peace Xenia IV», που αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του προγραμματισμένου χρονοδιαγράμματος μέχρι την άνοιξη του 2010. Τότε τα 30 αυτά αεροσκάφη θα αποτελούν τη δύναμη δύο πολεμικών μοιρών της Π.Α., ενώ αναμένεται μέχρι τότε να έχει ενεργοποιηθεί και μια εκπαιδευτική μοίρα για όλα τα μαχητικά αεροσκάφη F16C/D, όλων των εκδόσεων Block.30/50/52+/52+Adv.

Πηγή: http://strategy-geopolitics4.blogspot.com/

Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2009

Εγκλωβισμός τουρκικού F-16D από Μirage 2000-5Mk2 με βλήμα MICA IR

Mια πολύ ενδιαφέρουσα φωτογραφία δημοσιεύεται στο τρέχον τεύχος του περιοδικού "Στρατηγική" στην οποία απεικονίζεται ο εγκλωβισμός ενός τουρκικού μαχητικού F-16D από τα νέα βλήματα υπέρυθρης καθοδήγησης ΜΙCA IR που φέρουν τα Μirage 2000-5Mk2 της Πολεμικής Αεροπορίας. Η φωτό προέρχεται από μία ακόμα ελληνο-τουρκική αερομαχία που σημειώθηκε στο κεντρικό Αιγαίο προ ημερών.

Πηγή: http://strategy-geopolitics4.blogspot.com/

Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2009

Οδηγίες προς τους Έλληνες πιλότους για αποφυγή αναχαιτίσεων και εμπλοκής σε αερομαχίες;!

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας "Έθνος", η 'Αγκυρα έχει υποβάλει αρμοδίως πρόταση για έναν «κώδικα συμπεριφοράς» (code of conducts) που αφορά κυρίως την αεροπορική δραστηριότητα στο Αιγαίο. Η τουρκική πλευρά επιδιώκει να αποσπάσει τη δέσμευση της Ελλάδας ότι θα περιορισθεί ο αριθμός των αναχαιτίσεων ειδικά στα ακρότατα όρια του FIR Αθηνών ή τουλάχιστον θα γίνουν «ηπιότερες» και αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι τα ελληνικά μαχητικά πλησιάζουν σε επικίνδυνα κοντινή απόσταση τα τουρκικά αεροσκάφη για να τα φωτογραφίσουν (οι φωτογραφίες υποβάλλονται στο ΝΑΤΟ και στην Ε.Ε.), με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος ατυχήματος, ενώ θεωρούν ότι οι Ελληνες αεροπόροι υπερβάλλουν εαυτούς, αφού μετά την αναχαίτιση «καταδιώκουν» τα τουρκικά αεροσκάφη μέχρις ότου βγουν από το FIR Αθηνών.
Η Αγκυρα επαναλαμβάνει τους γνωστούς ισχυρισμούς ότι η Ελλάδα δεν έχει δικαίωμα αναγνώρισης και αναχαίτισης στρατιωτικών αεροσκαφών στο FIR Αθηνών και δεν παραδέχεται ότι πραγματοποιεί εσκεμμένα υπερπτήσεις πάνω από τα νησιά (επικαλούμενη τους ελιγμούς που πραγματοποιούν τα τουρκικά αεροσκάφη στη διαδικασία αναχαίτισής τους από τα ελληνικά).
Ενδεχόμενη απόφαση της ελληνικής πλευράς να ξεκινήσει συζήτηση για την τουρκική πρόταση θα δώσει την αφορμή για την επανεξέταση νέων Μέτρων
Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης στο Αιγαίο, τα οποία όμως αποκτούν διαφορετική βαρύτητα και περιεχόμενο από αυτήν που είχαν τη δεκαετία του ‘90 με το Μνημόνιο Παπούλια -Γιλμάζ.

Πηγή: http://strategy-geopolitics4.blogspot.com/

Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2009

Νέες αφίξεις στην 116ΠΜ


Τα 4 νέα διθέσια F-16 Block 52+ Adv στο αεροδρόμιο Lajes στις Αζόρες καθ'οδόν προς το νέο τους σπίτι ,την 116 ΠΜ στον Άραξο..Η δύναμη της 335 αυξάνει σταδιακά έχοντας φτάσει σχεδόν αυτή μιας τυπικής μοίρας της ΠΑ.Η προσπάθεια απόδοσης χειριστών για τα νέα μαχητικά κρίνεται αποδοτική και αν υπολογίσουμε και το γεγονός ότι τα νέα F-16 έρχονται με το σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS προεγκατεστημένο, ελπίζουμε ότι θα τα δούμε πολύ πολύ σύντομα ετοιμοπόλεμα..

περισσότερες φωτογραφίες :








Πηγή: www.enkripto.com