Παρασκευή, 29 Αυγούστου 2008

Παρουσίαση ενός νέου πυροσβεστικού αεροσκάφους για την Π.Α.



Την 24η Ιουλίου 2008 η εταιρεία P.A.S.S. DEFENCE πραγματοποίησε παρουσίαση του Α/Φ αεροπυρόσβεσης S-2F3AT της εταιρείας Marsh Aviation (USA) σε στελέχη της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας. Το Α/Φ αεροπυρόσβεσης S-2F3AT χρησιμοποιήτε από τις Δυνάμεις Δασοπυρόσβεσης της California (USA) εδώ και 10 χρόνια με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων και με κάποια αξιόλογα χαρακτηριστικά:
  1. Ασφάλεια πτήσεων
  2. Πιστοποίηση από FAA για αεροπυρόσβεση
  3. Χαμηλό κόστος απόκτησης
  4. Χαμηλό κόστος λειτουργίας και συντήρησης
  5. Υψηλή επιχειρισιακή αξιοπιστία
  6. Χαμηλή κατανάλωση καυσίμων
  7. Μεγάλη ισχύς και άμεση ανταπόκριση των κινητήρων turboprop TPE331-14GR της Honeywell
Κάποια άλλα πλεονεκτήματα του S-2F3AT σε σχέση με τα αμφίβια Α/Φ νέας γενιάς

  • Μηδενικός δείκτης ατυχημάτων στην 10ετή θητεία του στην αεροπυρόσβεση (πλήρωμα ενός ή δύο πιλότων)
  • Η μεγάλη ταχύτητα πλεύσης (295 κόμβοι) και η μεγάλη δυνατότητα ελιγμών που του επιτρέπει να πλησιάσει γρήγορα και να επιχειρίσει με ασφάλεια στην εστία της πυρκαγιάς.
  • Το κόστος απόκτησης (συμπεριλαμβανομένου της εγκατάστασης εδάφους για ανεφοδιασμό επιβραδυντικού υγρού) είναι το 1/5 από την αγορά ενός αμφίβιου Α/Φ νέας γενιάς.
  • Η χρήση αδρανούς επιβραδυντικού υγρού.
  • Η μεγάλη ποσότητα επιβραδυντικού υγρού που ρίπτεται ανά έξοδο (4.542 λίτρα).
  • Το μικρό κόστος συντήρησης που οφείλεται κυρίως στον σχεδιασμό των νέων turboprop κινητήρων TPE331-14GR της Honeywell.
  • Η χρήση μικρο-υπολογιστή για βέλτιστη ρίψη του επιβραδυντικού υγρού επιτρέποντας δύο ή και τρεις ρίψεις ανά έξοδο.
  • Ο ανεφοδιασμός επιβραδυντικού υγρού εντός 3 λεπτών σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες χωρίς να εξαρτάται από το ύψος κυματισμού της θάλασσας.
  • Η πολύ μεγάλη εμβέλεια (1.450 ναυτικά μίλια άνευ φορτίου και 1.100 ναυτικά μίλια με πλήρες φορτίο επιβραδυντικού υγρού) που επιτρέπει την κάλυψη τόσο του ηπειρωτικού όσο και του νησιωτικού ελληνικού χώρου.
  • Η χρήση του σε διπλό ρόλο Αεροπυρόσβεσης/Περιπολίας μετά φορτίου επιβραδυντικού υγρού για άμεσο εντοπισμό και καταστολή πυρκαγιών.
  • Το S-2F3AT είναι πολύ πιο ευέλικτο από τα αμφίβια Α/Φ νέας γενιάς.
  • Καταναλώνει τα μισά καύσιμα.
  • Είναι πολύ ταχύτερο για άμεση ρίψη και γρήγορη επιστροφή στην βάση εδάφους.
  • Μπορεί να βρίσκεται στον αέρα σχεδόν διπλάσιο χρόνο με πλήρες φορτίο.
  • Ο βαθμός ανόδου του είναι υπερδιπλάσιος από των αμφίβιων Α/Φ και προσδίδει ασφάλεια στους χειριστές μετά την "βουτιά" για ρήψη ακόμα και εντός απότομων χαραδρών.
Αίσθηση προκάλεσε το κόστος που περιλαμβάνει τον εξοπλισμό εδάφους που είναι μόλις το 1/5 από αυτό των αμφίβιων Α/Φ νέας γενιάς.
Το S-2F3AT μπορεί να συνδράμει αποτελεσματικά στις επιχειρήσεις των εναέριων πυροσβεστικών μέσων της χώρας μας. Λόγω του χαμηλού κόστους απόκτησης η Π.Α. δύναται να προμηθευτεί μεγάλο αριθμό αεροσκαφών.

Sources: www.defencenet.gr

1 σχόλιο:

CoStef είπε...

Πρόκειται για κλασσική αμερικλανιά μια και δεν έχουν κάποιο αντίστοιχο των Canadair να προτείνουν από τότε που έκλεισαν την Καναδική εταιρεία (βλέπε AVRO). Το αεροσκάφος είναι ένα τροποποιημένο S-2 από εκείνα που σουλατσάριζαν στο Αιγαίο την δεκαετία του '80 σαν ναυτικής συνεργασίας. ΔΕΝ παίρνει νερό από την θάλασσα αλλά μόνο επιβραδυντικό υγρό από το αεροδρόμιο (που το πουλάνε οι ίδιοι πανάκριβα (έχουμε ακόμη στην Ελευσίνα δυο συστήματα MAFFS για C-130)). Έτσι ακυρώνεται το μεγάλο πλεονέκτημα της χώρας μας να διαθέτει ακτές σε μικρή απόσταση απ΄τα ηπειρωτικά. ΔΕΝ επιχειρεί από μικρά και πρόχειρα αεροδρόμια όπως το PZL και βέβαια θέλει να χρησιμοποιήσει και δυο χειριστές από τους ελάχιστους έμπειρους που έχουμε. Τα περί κόστους και πως θα πληρώσουμε ας τα αφήσουν στους αγοραστές.