Πέμπτη, 14 Ιουλίου 2011

Επέτειος αναστολής λειτουργίας της 334 ΜΠΚ




Την Δευτέρα που μας πέρασε συμπληρώθηκαν 11 χρόνια από την αναστολή λειτουργίας της 334 ΜΠΚ (Μοίρα Παντός Καιρού). Η 334 ΜΠΚ δημιουργήθηκε τον Μάιο του 1977, εξοπλίστηκε με α/φη Mirage F-1CG και στις 30 Ιουνίου 1977 πήρε την θέση της 335 Μ στην 114 ΠΜ (Τανάγρα) η οποία αναχώρησε για τον Άραξο και την 116 ΠΜ. Τον Ιούλιο του 1989 αναχωρεί για το Ηράκλειο και την 126 ΣΜ από όπου θα επιχειρεί μέχρι την 12η Ιουλίου 2000 που αναστέλεται και η λειτουργία της έχοντας συμπληρώσει 69.580 ώρες πτήσεως εκ των οποίων οι 3.019 σε αναχαιτήσεις. Η 334 ΜΠΚ υπηρέτησε με πάθος και αυτοθυσία την αεροπορική ιδέα και παρά την παραλαβή των πιο σύγχρονων Mirage 2000 στο πρώτο εξάμηνο του 1988 συνέχισε να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του καθήκοντος. Η 334 ΜΠΚ και το α/φος Mirage F-1CG θα μείνουν για πάντα στην μνήμη και την καρδιά όσων τα έζησαν και τα υπηρέτησαν.

Η 334 ΜΠΚ ήταν επίσης η πρώτη η οποία "στελέχωσε" την 126 ΣΜ στο αεροδρόμιο Ηρακλέιου ως προκεχωρημένη μονάδα ετοιμότητας.

Ένας πρώην Ιπτάμενος της 334ΜΠΚ εν αποστρατεία πλέον διηγείται.
"Ένα ανοιξιάτικο πρωινό, στις αρχές της δεκαετίας του '80, σημειώθηκε μια ακόμη παραβίαση του εθνικού εναερίου χώρου μεταξύ Λέσβου-Χίου. Από την Τανάγρα απογειώθηκε ένα ζεύγος F-1 της 334 και άρχισε την καταδίωξη για αναχαίτηση. Επειδή τα τουρκικά αφη ήταν τέσσερα, σε λίγο δόθηκε εντολή για απογείωση άλλων δύο. Η καταδίωξη συνεχίστηκε με τα τουρκικά να εξέρχονται στο ύψος της Ρόδου και τα ελληνικά να προσγειώνονται λόγω καυσίμου στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Μετά την προσγείωση ο αρχηγός σχηματισμού δέχθηκε τηλεφώνημα από τον αρχηγό του ΑΤΑ πτέραρχο Χατζήρη με την ερώτηση αν μπορούν να παραμείνουν εκεί για λίγο μια και αυτό εξυπηρετούσε επιχειρησιακά. Η απάντηση ήταν βέβαια θετική και η παραμονή "για λίγο" έγινε 15 ημέρες. Έτσι "άνοιξε" η 126 ΣΜ στο Ηράκλειο ως προκεχωρημένη μονάδα ετοιμότητας."

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

τότε λεγόταν ΑΤΑΔ.