Παρασκευή 30 Ιουλίου 2010

Δύο ακόμα αεροπόροι...


Σήμερα το πρωί στις 11:49 έφυγαν από την ζωή οι δύο πιλότοι ελικοπτέρου

ΑΗ-64DHA Apache

της Αεροπορίας Στρατού του 2ου Τάγματος Επιθετικών Ελικοπτέρων που κατέπεσε στην Πάχη Μεγάρων.


Το

Apache

συνετρίβη στη διάρκεια αιώρησης κατά την εκτέλεση ελέγχων. Νέες πληροφορίες αναφέρουν ότι το

Apache εκτέλεσε αναγκαστική προσγείωση μετά από εντοπισμό προβλήματος κατά την διάρκεια δοκιμαστικής πτήσης που ακολούθησε τεχνικό έλεγχο.

Άλλες πηγές αναφέρουν ότι το

Apache έπεσε σα "μολύβι", κάτι που σημαίνει black-out αφού τα συστήματά του επιτρέπουν αναγκαστική αιώρηση και προσγείωση ακόμα και αν χτυπηθούν τα πτερύγιά του από εχθρικά πυρά.


Τα συστήματα του

Apache που υπάρχουν για απορρόφηση κραδασμών και αποφυγής εκδήλωσης πυρκαγιάς κατά την πτώση δυστυχώς δεν λειτούργησαν.


Αφού το ελικόπτερο έπεσε, πήρε φωτιά και απανθρακώθηκε το διμελές πλήρωμά του.


Οι δύο πιλότοι που έφυγαν άδικα δεν ανήκαν στην Πολεμική Αεροπορία. Αλλά ανήκαν και θα ανήκουν για πάντα στην Αεροπορική οικογένεια υπηρετώντας σε όλη την πορεία τους το Αεροπορικό ιδεώδες.


Ελαφρύ να είναι το χώμα που τους σκεπάζει και τα βαθιά μας συλληπητήρια στις οικογένειές τους.


Να μας προσέχετε από εκεί ψηλά! Δεν θα σας ξεχάσουμε ποτέ!

Πέμπτη 29 Ιουλίου 2010

Οι νέοι φρουροί των Ελληνικών ουρανών!!!


Την Πέμπτη 15 Ιουλίου στην Αεροπορική Βάση Δεκέλειας έγινε η Ορκομωσία των νέων Ανθυποσμηναγών της Πολεμικής Αεροπορίας.

Στην τελετή παρέστησαν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας, ο ΥΕΘΑ κ. Ευάγγελος Βενιζέλος, ο εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας κ. Θεοφ. Λεονταρίδης και ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ιλίου, Πετρουπόλεως και Αχαρνών κ.κ. Αθηναγόρας.

Εκ μέρους των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας παρέστησαν: Ο Α/ΓΕΕΘΑ Πτχος (Ι) κ. Ιωάννης Γιάγκος, ο Α/ΓΕΣ Αντγος κ. Φραγκούλης Φράγκος, ο Α/ΓΕΑ Απτχος (Ι) κ. Βασίλειος Κλόκοζας, ο Α/ΓΕΝ Ανχος κ. Δημήτριος Ελευσινιώτης, ο Αρχηγός ΕΛ.ΑΣ. Αντγος κ. Ελευθέριος Οικονόμου, ο Αρχηγός Λ.Σ. Ανχος κ. Αθανάσιος Μπούσιος και ο Αρχηγός Π.Σ. Αντγος κ. Στυλιανός Στεφανίδης.

Οι νέοι Ανθσγοί κάτω από την γαλανόλευκη σημαία έδωσαν των καθιερωμένο όρκο ενώπιον του Προέδρου της Δημοκρατίας, της Πολιτικής και Στρατιωτικής Ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, των εκπροσώπων της Εκκλησίας και των υπολοίπων προσκεκλημένων και υποσχέθηκαν τιμή, πίστη και αφοσίωση προς την πατρίδα.

Τα ξίφη, τα σύμβολα της στρατιωτικής τιμής και ανδρείας, επέδωσε στους ορκισθέντες Ανθσγούς ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας.

Εμείς ευχόμαστε στους νέους Ανθσγούς της Πολεμικής Αεροπορίας μας καλή τύχη στην καριέρα τους και στην προσωπική τους ζωή.

"Ζήτω το Έθνος! Ζήτω η Πολεμική Αεροπορία!"

Δευτέρα 12 Ιουλίου 2010

Επέτειος αναστολής λειτουργίας της 334 ΜΠΚ




Σήμερα συμπληρώθηκαν 10 χρόνια από την αναστολή λειτουργίας της 334 ΜΠΚ. Η 334 ΜΠΚ δημιουργήθηκε τον Μάιο του 1977, εξοπλίστηκε με α/φη Mirage F-1CG και στις 30 Ιουνίου 1977 πήρε την θέση της 335 Μ στην 114 ΠΜ (Τανάγρα) η οποία αναχώρησε για τον Άραξο και την 116 ΠΜ. Τον Ιούλιο του 1989 αναχωρεί για το Ηράκλειο και την 126 ΣΜ από όπου θα επιχειρεί μέχρι την 12η Ιουλίου 2000 που αναστέλεται και η λειτουργία της έχοντας συμπληρώσει 69.580 ώρες πτήσεως εκ των οποίων οι 3.019 σε αναχαιτήσεις. Η 334 ΜΠΚ υπηρέτησε με πάθος και αυτοθυσία την αεροπορική ιδέα και παρά την παραλαβή των πιο σύγχρονων Mirage 2000 στο πρώτο εξάμηνο του 1988 συνέχισε να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του καθήκοντος. Η 334 ΜΠΚ και το α/φος Mirage F-1CG θα μείνουν για πάντα στην μνήμη και την καρδιά όσων τα έζησαν και τα υπηρέτησαν.

Πηγή: www.haf.gr

Ανανέωση: Η 334 ΜΠΚ ήταν επίσης η πρώτη η οποία "στελέχωσε" την 126 ΣΜ στο αεροδρόμιο Ηρακλέιου ως προκεχωρημένη μονάδα ετοιμότητας.

"Ένα ανοιξιάτικο πρωινό, στις αρχές της δεκαετίας του '80, σημειώθηκε μια ακόμη παραβίαση του εθνικού εναερίου χώρου μεταξύ Λέσβου-Χίου. Από την Τανάγρα απογειώθηκε ένα ζεύγος F-1 της 334 και άρχισε την καταδίωξη για αναχαίτηση. Επειδή τα τουρκικά αφη ήταν τέσσερα, σε λίγο δόθηκε εντολή για απογείωση άλλων δύο. Η καταδίωξη συνεχίστηκε με τα τουρκικά να εξέρχονται στο ύψος της Ρόδου και τα ελληνικά να προσγειώνονται λόγω καυσίμου στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Μετά την προσγείωση ο αρχηγός σχηματισμού δέχθηκε τηλεφώνημα από τον αρχηγό του ΑΤΑ πτέραρχο Χατζήρη με την ερώτηση αν μπορούν να παραμείνουν εκεί για λίγο μια και αυτό εξυπηρετούσε επιχειρησιακά. Η απάντηση ήταν βέβαια θετική και η παραμονή "για λίγο" έγινε 15 ημέρες. Έτσι "άνοιξε" η 126 ΣΜ στο Ηράκλειο ως προκεχωρημένη μονάδα ετοιμότητας."