Τετάρτη, 10 Σεπτεμβρίου 2008

Ικανότητα διεξαγωγής νυχτερινών προσβολών από τη Πολεμική Αεροπορία



Η εισαγωγή σε υπηρεσία του συστήματος νυχτερινής σκόπευσης και ναυτιλίας LANTIRN (Low Altitude Navigation and Targeting Infrared for Night), σηματοδότησε την είσοδο των χειριστών της Πολεμικής Αεροπορίας στην αυτοματοποιημένη πτήση σε χαμηλό ύψος, ακολουθώντας το ανάγλυφο του εδάφους και αυξάνοντας δραματικά τις δυνατότητες διεξαγωγής νυχτερινών προσβολών, χωρίς να γίνεται χρήση της παραδοσιακής (συμβατικής) μεθόδου νυχτερινής πτήσης. Ωστόσο η ικανότητα αυτή περιορίζεται από τον σχετικά μικρό αριθμό τέτοιων συστημάτων που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία. Συγκεκριμένα, για αεροσκάφη F-16 Block50/52+ διαθέτει 24 ατρακτίδια ναυτιλίας ΑΑQ-13 και ισάριθμα σήμανσης στόχων AAQ-14 ενώ τα αναβαθμισμένα F-4E χρησιμοποιούν 15 ατρακτίδια Litening II. Επίσης, τα εναπομείναντα Α-7Ε χρησιμοποιούν το ατρακτίδιο πλοήγησης AAR-45 LANA , για χρήση στη διάρκεια της νύχτας και κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες, που μεταφέρεται στον εσωτερικό φορέα της δεξιάς πτέρυγας του αεροσκάφους.
Στην αντίπερα όχθη, η Τουρκική Αεροπορία διαθέτει 40 συστήματα LANTIRN σε χρήση από F-16 Block40 (161 Mοίρα στη Μπαντιρμα και 181 Μοίρα στο Ντιγιαρμπακιρ).

Δεν υπάρχουν σχόλια: