Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2008

Πρώτη πτήση Προηγμένου F-16 Block 52+ της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας στο Φορτ Ουόρθ


Η Lockheed Martin ανακοίνωσε πως στις 5 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη πτήση Προηγμένου F-16 Block 52+ για την ελληνική Πολεμική Αεροπορία. Η πτήση πραγματοποιήθηκε από τις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Φορτ Ουόρθ του Τέξας, διάρκεσε μία ώρα και περιέλαβε αξιολόγηση βασικών λειτουργιών του αεροσκάφους και ειδικότερα των συστημάτων ελέγχου πτήσης, προσγείωσης, περιβαλλοντικού ελέγχου, πιλοτηρίου και βασικών αεροπορικών ηλεκτρονικών.

Ο κ. Ντένης Πλέσσας, Αντιπρόεδρος Επιχειρηματικών Πρωτοβουλιών της Lockheed Martin Aeronautics για την Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική δήλωσε σχετικά: «Με αυτή την επιτυχημένη πρώτη πτήση, είμαστε βέβαιοι ότι και τα 30 αεροσκάφη Advanced F-16 Block 52+ θα παραδοθούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Επίσης, όλες οι εγκαταστάσεις υποδομής που κατασκευάζει η Lockheed Martin Aeronautics στην Αεροπορική Βάση του Αράξου στην Ελλάδα θα ολοκληρωθούν άμεσα και θα είναι έτοιμες να δεχθούν τα αεροσκάφη το 2009 όπως έχει προγραμματισθεί».

Υπενθυμίζεται πως σε συνέντευξη Τύπου στις 14 Μαΐου 2008, ο κ. Πλέσσας ανακοίνωσε πως τα 20 μονοθέσια F-16C και 10 διθέσια F-16D του προγράμματος Peace Xenia IV θα άρχιζαν να παραδίδονται στην Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ (USAF) τον Δεκέμβριο, στο πλαίσιο των διαδικασιών Στρατιωτικής Πώλησης Εξωτερικού (FMS).

Με βάση προγενέστερες ενημερώσεις της εταιρείας, τα μαχητικά θα παραδοθούν με τα εξής πρόσθετα χαρακτηριστικά σε σύγκριση με τα F-16 Block 52+ του προγράμματος Peace Xenia III:

-Πλήρως εγκατεστημένο και λειτουργικό Προηγμένο Ολοκληρωμένο Σύνολο Αυτοπροστασίας (ASPIS) II, αντί της αναδρομικής εγκατάστασης στα μαχητικά του PX III.
-Ψηφιακή Καταγραφή Απεικόνισης (DVR) των οθονών Απεικόνισης Πολλαπλής Λειτουργίας (MFD), του HUD, του Διακλαδικού Συστήματος Ένδειξης Τοποθετημένου στην Κάσκα (JHMCS) και του ατρακτιδίου στοχοποίησης, με Προηγμένο Επίγειο Σύστημα Απενημέρωσης.
Ικανότητα προβολής έγχρωμου κινούμενου χάρτη για αεροναυτιλία, ή στατικών απεικονίσεων.
-Πλήρως εγκατεστημένο και λειτουργικό JHMCS, αντί της αναδρομικής εγκατάστασης στα PX III.
-Προηγμένη μηχανική ολοκλήρωση του IRIS-T, με την εισαγωγή τριών πρόσθετων χαρακτηριστικών έναντι του ΡΧ ΙΙΙ.
-Προηγμένες ικανότητες για το βλήμα ΑΙΜ-120C-5 AMRAAM.
-Ολοκλήρωση ατρακτιδίου αναγνώρισης και πρόσθετες ικανότητες για τα ατρακτίδια LANTIRN.
-Ζεύξη δεδομένων Link-16 για Ενισχυμένη Επίγνωση Κατάστασης.

Οι προαναφερόμενες εγκαταστάσεις υποδομής περιλαμβάνουν:

-Δύο υπόστεγα συντήρησης αεροσκαφών τριών θέσεων, για την 335 και την 336 Μοίρα. Κάθε υπόστεγο αποτελείται από κύριο χώρο αεροσκαφών επιφάνειας 1.180m², γραφεία, περιμετρικά συνεργεία, μηχανοστάσιο, ηλεκτροστάσιο, κοιτώνες και βοηθητικούς χώρους συνολικής επιφάνειας 1.190m² και δάπεδα πρόσβασης αεροσκαφών, 2.076m² για την 335 Μοίρα και 3.120m² για την 336.
-Δύο διοικητήρια, για την 335 και την 336 Μοίρα, συνολικής επιφάνειας 1.050m² το καθένα. Περιλαμβάνουν γραφεία, κεντρική αίθουσα ενημέρωσης, αίθουσες σχεδιασμού αποστολών, χώρους ασφαλούς αποθήκευσης εξοπλισμού σωστικών μέσων χειριστών, δύο κοιτώνες προσωπικού ετοιμότητας, μηχανοστάσιο και βοηθητικούς χώρους. Στο διοικητήριο της 336 Μοίρας κατασκευάζεται προστατευμένο κτίριο επιχειρήσεων 280m².
-Συνεργείο κινητήρων αεροσκαφών, συνολικής επιφάνειας 2.280m². Περιλαμβάνει κύριο χώρο υποστέγου 1.390m² με δύο γερανογέφυρες διπλού φορτίου, γραφεία, χώρους συνεργείων, μηχανοστάσιο, ηλεκτροστάσιο και βοηθητικούς χώρους 890m² και εξωτερικά δάπεδα κυκλοφορίας κινητήρων 1.320m².
Πραγματοποιήθηκαν επίσης συμπληρωματικά έργα υποδομής στις περιοχές επέμβασης.

Sources: http://www.hellenicdefense.gr/eidiseis/e081209a.html
http://www.strategy-geopolitics.blogspot.com/

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Και χαιρόμαστε που πήραμε αυτά τα πατράκια?Ακόμα σαν μαλάκες versions του F-16 πέρνουμε, τι να πεί κανείς...Αποτυχημένες προσπάθειες παρώδιας δήθεν καλού αμερικάνικου στρατού είναι ο δικός μας....You make me wanna puke....

talws.334m είπε...

Δίκιο έχεις φίλε μου αλλά αυτά τα είχαμε παραγγείλει καιρό τώρα επί Σπηλιωτόπουλου. Αυτό γίνεται διότι τα 3/4 αυτών που αποφασίζουν πέρασαν από F-4, και λογικό είναι, οπότε ψηφίζουν αμερικάνικα. Δυστυχώς...

Ανώνυμος είπε...

Νόμιζα ότι γίνετε μελέτη για αυτά τα θέματα, ότι γίνεται ακόμα και εξωτερική πολιτική, ανάλογα σε ποιόν θα δώσει η χώρα τα χρήματα μας.
Με ψηφοφορία παίρνεται η απόφαση;

Ανώνυμος είπε...

Ρε παιδιά αλήθεια αυτό το παλιό ρητό που κυκλοφορεί ανάμεσα αεροπόρων οτι 2 κινιτήρες είναι πάντα καλύτερα απο έναν ? Αν ναι τότε γιατί?

Ανώνυμος είπε...

Σωστό αυτό που λες 9:44 μμ
Αν πρέπει από ένα αεροπλάνο να κόψουμε κεφάλι (χειριστή) ή κινητήρα, τότε ποτέ δεν κόβουμε κινητήρα.
Οι δύο κινητήρες πάντα καλύτεροι από τον ένα.
Το γιατί που ρωτάς, άστο καλύτερα.