Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2009

Τον Μάρτιο ξεκινά η παράδοση των 30 F-16


Στις 19 Μαρτίου θα αρχίσει η παράδοση των 30 μαχητικών F-16, στην αγορά των οποίων προχώρησε η ελληνική κυβέρνηση, μέσω διακρατικής συμφωνίας, το 2005. Η συγκεκριμένη παραγγελία για τα 30 F-16 είχε χαρακτηρισθεί ως «ενδιάμεση» αγορά, προκειμένου να καλυφθούν οι βραχυπρόθεσμες ανάγκες, που προέκυψαν από την απόφαση να μην προχωρήσει η συμφωνία για αγορά Eurofighter, την οποία είχε προκρίνει το ΚΥΣΕΑ, επί κυβερνήσεως Σημίτη. Η παράδοση αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου.

Χθες, μαζί με την ανακοίνωση έναρξης παραλαβής των νέων αεροσκαφών, ο κ. Ντένης Πλέσσας, αντιπρόεδρος επιχειρηματικών πρωτοβουλιών της Lockheed Martin για Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, παρουσίασε τα έργα που έγιναν, στο πλαίσιο των αντισταθμιστικών ωφελημάτων της αγοράς, στην 116 Πτέρυγα Μάχης, στον Αραξο.
Τα έργα αφορούν πέντε κτίρια, δύο διοικητήρια Μοιρών, δύο υπόστεγα συντήρησης και ένα συνεργείο κινητήρων αεροσκαφών, που θα καλύψουν τις ανάγκες των νέων αεροσκαφών.
Ενώ στην Αθήνα ανακοινώθηκε ότι αρχίζει η παράδοση των 30 F-16, στην Αγκυρα έγινε γνωστό ότι ανοίγει ο δρόμος για την ολοκλήρωση της αγοράς 30 F-16, η παράδοση των οποίων θα αρχίσει στα μέσα του 2011. Η συγκεκριμένη εξέλιξη αναμένεται να επισπεύσει τις αποφάσεις της Αθήνας για νέα «αγορά του αιώνα», καθώς ο υπουργός Εθνικής Αμυνας κ. Ευάγγελος Μεϊμαράκης είχε πρόσφατα δηλώσει ότι εάν η Τουρκία προχωρήσει στον σχεδιασμό της, η Ελλάδα κινδυνεύει να μείνει πίσω, εφόσον δεν προχωρήσει και αυτή εντός του τρέχοντος έτους στην παραγγελία νέων αεροσκαφών.

Η Αθήνα επιθυμεί να χρησιμοποιήσει την παραγγελία νέων πολεμικών αεροσκαφών ως ένα ακόμη όπλο άσκησης της λεγόμενης διπλωματίας των εξοπλισμών. Οι ισορροπίες που θα πρέπει να τηρηθούν είναι δύσκολες. Από γερμανικής πλευράς εκφράζεται δυσαρέσκεια για το ότι δεν προχώρησε η αγορά Eurofighter. Την ίδια στιγμή, από αμερικανικής πλευράς διαμηνύεται ότι θα πρέπει να τηρηθεί το fair play έναντι των αμερικανικών εταιρειών, ενώ και στην κυβέρνηση θεωρούν ότι η διαπραγμάτευση για την αγορά νέων αεροσκαφών ανοίγει δίαυλο επικοινωνίας με τη νέα αμερικανική διοίκηση.

Της Δωρας Aντωνιου

Source: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_1_27/02/2009_305099

Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2009

Κι αλλη φιλολογία για τους εξοπλισμούς.


Του ΠΑΣΧΑΛΗ ΚΟΡΩΝΑΙΟΥ
Μετά το φλερτ με το Παρίσι, αναβιώνει η παλιά αγάπη με τις Ηνωμένες Πολιτείες, παρά τα πολλά ερωτικά νεύματα προς τη Γερμανία!
Σμήνος αμερικανικών F-16Η κυβέρνηση φέρεται διατεθειμένη να ενισχύσει τις σχέσεις με τις ΗΠΑ προσφέροντας διαπιστευτήρια «νομιμοφροσύνης» μέσω μιας νέας αγοράς αεροσκαφών.Σημείο-κλειδί για τα νέα εξοπλιστικά προγράμματα θα είναι η επίσκεψη που θέλει να πραγματοποιήσει ο Κ. Καραμανλής στην Ουάσιγκτον το Μάρτιο. Ενα ραντεβού με τον Μπ. Ομπάμα αποτελεί προτεραιότητα για το Μαξίμου και γι' αυτό διεξάγεται ήδη πυρετός διαβουλεύσεων με τη συμμετοχή λόμπι, εντός και εκτός Ελλάδας, από τα οποία δεν λείπουν και όσοι ασχολούνται με τις πωλήσεις όπλων. Ακριβές υποσχέσειςΣτο αμερικανικό λόμπι ήδη καλλιεργούν υψηλές προσδοκίες για την αγορά περίπου 40 αεροσκαφών. Με οικονομικά κριτήρια προηγείται το F-16, το F-18 μπαίνει σφήνα με προσδοκίες, ενώ το F-35 (θα παράγεται μετά το 2015) εξακολουθεί να αποτελεί ακριβή πλην όμως «στρατηγική» επιλογή,εφόσον προγραμματίζει να αγοράσει 100 η Τουρκία.
Tα γερμανικά μαχητικά τύπου «Eurofighter»* Σύμφωνα με πληροφορίες, στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας, η κυρίαρχη εισήγηση θέλει να αγοράζουμε τώρα 10-20 F-16 (με κόστος 1,2 δισ.) ως βραχυπρόθεσμη λύση για την αντικατάσταση μέρους του στόλου, που θα αποσυρθεί. * Ταυτόχρονα, να ξεκινήσουν συζητήσεις για την είσοδο της Ελλάδας στην ομάδα των χωρών, που θα μετέχει στο πρόγραμμα του F-35. * Στο μεσοδιάστημα η Πολεμική Αεροπορία θα ενισχυθεί με γερμανικά «Γιουροφάιτερ». (Ανακοινώσεις, πάντως, για το F-35 δεν αναμένεται να γίνουν άμεσα, καθώς θα προηγηθεί, το καλοκαίρι, επικαιροποίηση του εξοπλιστικού προγράμματος, όπως γίνεται σε τακτά διαστήματα).* Τα ευρωπαϊκά «Γιουροφάιτερ» (με κυρίαρχη παραγωγό χώρα τη Γερμανία) προκρίνονται ως «ενδιάμεση λύση» μεταξύ των F-16 (που θα αγοραστούν τώρα) και F-35 (που αναμένονται μετά το 2015). Ο διάδοχος του «Μιράζ»Υστερα, μάλιστα από την απόρριψη ως ασύμφορης της πρότασης των Γάλλων να αντικατασταθούν τα «Μιράζ» με «Ραφάλ», το «Γιουροφάιτερ» προβάλλει ως η πλατφόρμα που θα αντικαταστήσει το σημερινό στόλο των «Μιράζ».Ο σχεδιασμός θα προβλέπει μάλλον την προμήθεια 20 αεροσκαφών (και άλλων 20 ως προαίρεση), που θα κοστίσουν πάνω από 2 δισ. ευρώ.* Προς το παρόν, πάντως, οι Γερμανοί δεν κρύβουν τη δυσαρέσκειά τους. Οχι μόνο από την ακύρωση της διακρατικής προμήθειας πυρομαχικών για τα άρματα (θα γίνει με διαγωνισμό), αλλά και για το υποβρύχιο «που γέρνει». * Το υπουργείο έστειλε μήνυμα ότι θα συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις γιατί -αν και αποκαταστάθηκαν τα προβλήματα, σύμφωνα με τους κατασκευαστές- θεωρεί ότι δεν πληρούνται απολύτως οι συμβατικές υποχρεώσεις στα χαρακτηριστικά του.* Σε επιχειρηματικό επίπεδο, η έναρξη διαπραγματεύσεων για τις γαλλικές φρεγάτες (4 συν 2 με κόστος άνω των 3 δισ. ευρώ) κινητοποιεί τις ενδιαφερόμενες εταιρείες για υποκατασκευαστικό έργο.*Τη μερίδα του λέοντος θα λάβουν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, αλλά η κυβέρνηση θα ήθελε να συμμετέχουν και τα γερμανικών συμφερόντων στο Σκαραμαγκά. Από κοντά μια σειρά από εταιρείες όπως η Thales και η Ιντρακόμ σπεύδουν να λάβουν θέση.* Ερώτημα αποτελεί εάν θα εμπλακεί η ΕΑΒ (στα ηλεκτρονικά) και σε επόμενο στάδιο τα ΕΑΣ για τα πυρομαχικά. Οι διαπραγματεύσεις στην καλύτερη των περιπτώσεων αναμένεται να διαρκέσουν τουλάχιστον 16 μήνες.
ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ - 01/02/2009