Κυριακή, 20 Σεπτεμβρίου 2009

Μια απάντηση σε κάποιους που τόσο γρήγορα ξεχνάνε!!!!



Τα "σαραβαλάκια" "άχρηστα" "καβουρδιστήρια" PZL είναι όντως αεροσκάφη που έχουν κλείσει αρκετές δεκαετίες σε υπηρεσία, αυτό όμως δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ούτε ότι "είναι για πέταμα" ούτε ότι πρέπει "να αντικατασταθούν άμεσα" (όσο και αν δυσαρεστεί αυτό τους κατασκευαστές και τους τοπικούς κράχτες).
Πρέπει επιτέλους κάποιοι να συνειδητοποιήσουν ότι τα αεροπλάνα δεν είναι αυτοκίνητα :
Συντηρούνται όταν συμπληρώσουν τις προβλεπόμενες ώρες τους και είναι πάλι πλόιμα και στην κατάσταση που πρέπει (on condition), είτε είναι 1 έτους είτε 30. Πριν βγούνε στην γραμμή πτήσεων, ελέγχονται, δοκιμάζονται και έχουν υπογράψει γι’ αυτά πολλοί άνθρωποι. Δεν μετράνε τα «χρόνια» παλαιότητας αλλά οι ώρες πτήσης και οι προγραμματισμένες συντηρήσεις σύμφωνα με τις τεχνικές οδηγίες του κατασκευαστή, που αποτελούν το ευαγγέλιο των χειριστών και των τεχνικών.
Ανάλογης παλαιότητας άλλωστε είναι και τα Cessna T-41 της ΣΙ (κατασκευής 1969-70!) τα οποία όμως δεν “πέφτουν” όσο θα ήθελαν πιθανότατα κάποιοι, καθότι δεν καλούνται να επιχειρήσουν με τον ίδιο τρόπο που καλούνται κάθε χρόνο τα Dromader.

Όσον αφορά τη χρησιμότητά του PZL στις φωτιές η οποία επίσης βρέθηκε στο στόχαστρο, δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητη καθώς το μικρό στο μάτι PZL-18B κουβαλάει 2,5 τόνους υγρού φορτίου,όταν ενδεικτικά τα CL-215 κουβαλάνε 5 τόνους. Δε συγκρίνουμε φυσικά τα δύο μέσα, όμως σαν τάξη μεγέθους μια ρίψη αφρού 2,5 τόνων δεν είναι καθόλου αμελητέα, είναι ακριβώς η μισή ενός CL-215!

Ένα ακόμα κλισέ το οποίο είναι και φέτος της μόδας στα δελτία ειδήσεων,είναι το
"είχε συμπληρώσει τις ώρες πτήσεις που προβλέπονται" το οποίο φυσικά δεν ανταποκρίνεται καθόλου στην πραγματικότητα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΠΑ το εν λόγω α/φ είχε συμπληρώσει 4.733 ώρες πτήσεως ,όταν σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρία τα PZL Μ18 μπορούν να βάλουν μέχρι 6.000 ώρες πτήσης αριθμος ο οποίος μπορεί να επεκταθεί μέχρι και τις 9.000-11.000 ώρες πτήσης. Φυσικά κανένας δημοσιογράφος δεν «κάνει ρεπορτάζ» για να μάθει αυτά τα νούμερα και να τα αναφέρει, με αποτέλεσμα την παραπληροφόρηση της κοινής γνώμης.

Ενδεικτικό της "σοβαρότητας" ορισμένων είναι το ακόλουθο απόσπασμα απο μεγάλη ημερήσια εφημερίδα : "Στο Σώμα υπάρχουν, επίσης, άλλα 13 παλαιού τύπου αεροσκάφη, τα CL 215, τα οποία, όμως, με θερμοκρασία άνω των 38 βαθμών δεν μπορούν να απογειωθούν.Υπάρχουν επίσης οκτώ CL 415 νέου τύπου και τρία Καναντέρ".

Δυστυχώς τα κλισέ είναι η εύκολη λύση όταν δεν έχουμε θέμα ώστε να γεμίσουμε σελίδες και τηλεοπτικό χρόνο και να τσιμπήσουμε λίγη τηλεθέαση.


Πηγή: www.enkripto.com

Καλό θα ήταν πριν "θάψουμε" τα PZL, κάτι που έκαναν άμεσα τα ΜΜΕ μετά τον θάνατο του Σμχου (Ι) Στέργιου Κωτούλα
, να σκεφτούμε τι έχουν προσφέρει στην Ελλάδα. Μακάρι κάποιοι δημοσιογράφοι εκτός από τα κακόβουλα σχόλια να προέβαλαν και πόσες πυρκαγιές δεν εξαπλώθηκαν με την άμεση απέμβαση των Dromader. Αλλά δεν μας ενδιαφέρουν αυτά ως ειδήσεις αφού οι φωτιές δεν πρόλαβαν καλά-καλά να ανάψουν και να φθάσουν οι κάμερες γιατί αμέσως σβήστηκαν από την παρέμβαση των χειριστών της 359 ΜΑΕΔΥ. Δεν έκαψαν σπίτια και δεν πουλάνε οπότε τις αγνοούμε! Άλλωστε αυτά τα αεροσκάφη υπάρχουν για να προλαμβάνουν την εξάπλωση μιας πυρκαγιάς και όχι να την αντιμετωπίζουν όταν εξελιχθεί σαν αυτή στην Ηλεία πριν 2 χρόνια ή την φετινή στην Αττική. Τα CL το κάνουν αυτό πολύ καλύτερα.

Τα σχόλια των ΜΜΕ προσβάλουν τους τεχνικούς της ΠΑ στο χειρότερο βαθμό αφού μιλούν για κακές συντηρήσεις και αεροσκάφη που δεν θα έπρεπε να πετάνε. Δεν έχουν ιδέα τι προσπάθεια καταβάλουν αυτοί οι άνθρωποι για να επιχειρήσουν οι χειριστές με ασφάλεια και να αντιμετωπισθεί μια φωτιά. Δεν θα έβλαπτε να έψαχναν λίγο παραπάνω πριν μιλήσουν για ορισμένους ανθρώπους και καταστάσεις.

Λίγο σεβασμό τουλάχιστον σε αυτούς που έφυγαν ΑΔΙΚΑ και σε αυτούς που επιχειρούν ακόμα με αυτά τα αεροσκάφη και ρισκάρουν την ζωή τους για να μην καούμε κάθε καλοκαίρι!

Δεν υπάρχουν σχόλια: