Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2008

Ολοκληρώθηκε η παραλαβή των τεσσάρων EMB-145H από την Πολεμική Αεροπορία


Τα δύο τελευταία αεροσκάφη Erieye EMB-145H του προγράμματος Αερομεταφερόμενου Συστήματος Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου (ΑΣΕΠΕ) παραλήφθηκαν από την ελληνική Πολεμική Αεροπορία κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου. Ταυτόχρονα τα αεροσκάφη διαγράφηκαν από το πολιτικό ελληνικό νηολόγιο και εγγράφηκαν στο στρατιωτικό της ΠΑ. Μετά την εξέλιξη αυτή, η 380 Μοίρα ΑΣΕΠΕ «Ουρανός» βρίσκεται σε πλήρη σύνθεση με 4 επιχειρησιακά Erieye.

Υπενθυμίζεται πως τα δύο προηγούμενα Erieye EMB-145H παραδόθηκαν τον Σεπτέμβριο και στα τέλη Αυγούστου αντίστοιχα. Προς μέγιστη ευχαρίστηση και υπερηφάνεια όλων των εμπλεκομένων, αμέσως μετά την παράδοση τα συστήματα χρησιμοποιήθηκαν επιχειρησιακά από την 380 Μοίρα σε εθνικές και συμμαχικές ασκήσεις, όπως η Noble Midas 2008 μεταξύ 26 Σεπτεμβρίου και 10 Οκτωβρίου. Τα υπόλοιπα συμβατικά αντικείμενα παραδίδονται όπως ορίζει η Σύμβαση.

Η φάση Επιχειρησιακής Δοκιμής και Αξιολόγησης (ΟΤΕ) ολοκληρώθηκε με επιτυχία για όλα τα συστήματα, εξαιτίας της ωριμότητας του ολικού ΑΣΕΠΕ Erieye, αλλά και της καλής και αποτελεσματικής συνεργασίας μεταξύ του προσωπικού της ΠΑ και εκείνου του προμηθευτή, το οποίο συμμετείχε στις δοκιμές. Κατόπιν ολοκληρώθηκε η φάση Ακόλουθης ΟΤΕ όπου το Erieye χρησιμοποιήθηκε επιχειρησιακά από την 380 Μοίρα. Το πρόγραμμα εισήλθε πλέον στη φάση υποστήριξης, όπου ο προμηθευτής θα παρέχει Τεχνική Υποστήριξη και θα προτείνει Σύμβαση Ακόλουθης Υποστήριξης (Follow-on Support Contract) το οποίο θα κριθεί και θα διαμορφωθεί από την ΠΑ.

Έτσι ολοκληρώνεται με επιτυχία η υλοποίηση του προγράμματος ΑΣΕΠΕ, εισάγοντας την ΠΑ στην εξαιρετικά ολιγομελή διεθνή λέσχη των αεροπορικών δυνάμεων με ανάλογη ικανότητα. Οι καθυστερήσεις υπήρξαν σοβαρές, με τις ευθύνες να κατανέμονται τόσο στον αγοραστή όσο και στον προμηθευτή, αλλά και στην τεχνολογική πρόκληση την οποία αντιπροσώπευε το πρόγραμμα.

Το βέβαιο είναι πως όταν πραγματοποιήθηκε η επιλογή του Erieye EMB-145H, επρόκειτο για την αποδοτικότερη και πλέον προηγμένη τεχνολογικά υποψηφιότητα. Το τελικό αποτέλεσμα θα επιτρέψει στην 380 Μοίρα να προσφέρει για αρκετές δεκαετίες αποτελεσματική υποστήριξη των επιχειρήσεων της ΠΑ και των ενόπλων δυνάμεων ευρύτερα, αλλά και να καλύπτει πολιτικές ανάγκες όπως ενδεικτικά η θαλάσσια επιτήρηση για τον εντοπισμό λαθρομεταναστών και ασύμμετρων απειλών, καθώς και ο συντονισμός Έρευνας Και Διάσωσης (SAR).

http://www.hellenicdefense.gr/eidiseis/e081121a.html
http://www.strategy-geopolitics.blogspot.com/

Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2008

Αεροπορική Άσκηση BRAVE HEART SOUTH 2008


Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ανακοινώνει ότι στο πλαίσιο του Προγράμματος Στρατιωτικής Συνεργασίας (ΠΣΣ) Ελλάδας - Βουλγαρίας 2008 θα πραγματοποιηθεί στην Αεροπορική Βάση Ν. Αγχιάλου από 24 έως 29 Νοεμβρίου 2008 αεροπορική άσκηση με την επωνυμία BRAVE HEART SOUTH 2008. Σκοπός της άσκησης είναι η βελτίωση διαλειτουργικών στρατιωτικών διαδικασιών, η αύξηση της αμοιβαίας συνεργασίας και η εφαρμογή Νατοϊκών διαδικασιών διεξαγωγής ασκήσεων. Θα εκτελεστούν ασκήσεις εναέριας μάχης και θα πραγματοποιηθεί εκπαίδευση τεχνικών στην εξυπηρέτηση - υποστήριξη αεροσκαφών F-16 και MIG-29. Στην άσκηση θα συμμετάσχουν δύο MIG-29 της Βουλγαρικής Αεροπορίας από τη 2η Μοίρα της Αεροπορικής Βάσης GRAF IGNATIEVO.
Η Πολεμική Αεροπορία θα συμμετάσχει με Αεροσκάφη F-16 BLK 30 και 50 των Μοιρών 330Μ, 341Μ και 347Μ της 111 Πτέρυγας Μάχης.
Επισημαίνεται ότι Βουλγαρικά μαχητικά αεροσκάφη επιχειρούν για πρώτη φορά εκτός συνόρων μετά την ένταξη της χώρας στο ΝΑΤΟ.


www.strategy-geopolitics.blogspot.com

Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2008

Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2008

Πτώση επιθετικού ελικοπτέρου AH-64A+ Apache - Νεκροί οι δύο χειριστές της Αεροπορίας Στρατού


Επιθετικό ελικόπτερο τύπου ΑΗ-64Α+ Apache του 1ου ΤΕΕΠ της Αεροπορίας Στρατού με διμελές πλήρωμα συνετρίβη νότια της Κύμης στην Εύβοια στις 20:13 , για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους, ενώ συμμετείχε σε άσκηση μαζί με ένα ακόμη ελικόπτερο του ίδιου τύπου. Τα δύο ελικόπτερα που ανήκαν στη βάση της Αεροπορίας Στρατού στο Στεφανοβίκειο Μαγνησίας, είχαν απογειωθεί για τις ανάγκες της άσκησης από τα Μέγαρα ενώ ανεφοδιάστηκαν (στις 7.30 μ.μ.) από την Τανάγρα. Σκοπός της άσκησης ήταν η αξιολόγηση μονάδας της 180 Μοίρας Κατευθυνομένων Βλημάτων HAWK κοντά στην Κύμη, όπως αντικείμενο αξιολόγησης ήταν μερικές ώρες νωρίτερα αντίστοιχη μονάδα στην Αττική.
Από τα συντρίμια του ελικοπτέρου ανασύρθηκαν νεκροί οι δυο έμπειροι χειριστές Ταγματάρχης (ΑΣ) Σ.Δ. και Λοχαγός (ΑΣ) Κ.Α.
Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Ευάγγελου Μεϊμαράκη, κηρύσσεται επίσημο στρατιωτικό πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις για δύο ημέρες. Από σήμερα και οι Σημαίες στις στρατιωτικές μονάδες θα κυματίζουν μεσίστιες.

Ευχόμαστε να είναι ελαφρύ το χώμα που σκεπάζει άλλους δύο ήρωές μας και καλή δύναμη στις οικογένειές τους.
"Του ανδρειωμένου ο θάνατος, θάνατος δεν λογιέται"

Εξελίξεις στην Πολεμική Αεροπορία


Συνεδρίασε χθες το Συμβούλιο Άμυνας (ΣΑΜ) υπό την προεδρία του υπουργού Εθνικής Άμυνας Ευ. Μεϊμαράκη. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης συζητήθηκε η μελέτη του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ) για την αναδιοργάνωση της Δομής Διοίκησης-Δυνάμεων της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ). Επίσης εξετάστηκε η οριστική μελέτη του Δορυφορικού Προγράμματος Παρατήρησης Γης HELIOS-2, ενώ έγινε ενημέρωση και για το μελλοντικό πρόγραμμα MUSIS (διάδοχο του προγράμματος HELIOS). Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ άλλων συζητήθηκαν η κατάργηση της 129ης Πτέρυγας Υποστήριξης και η μεταφορά των δραστηριοτήτων της στη Μονάδα του Βύρωνα και στην 112 Πτέρυγα Μάχης και η κατάργηση του αεροπορικού αποσπάσματος Ποτίδαιας και η μετατροπή του σε μετεωρολογικό σταθμό.
Εξελίξεις υπάρχουν και στα εξοπλιστικά προγράμματα της ΠΑ. Όπως αναφέρει ο Κ. Συμεωνίδης στην "Eλληνική Άμυνα & Ασφάλεια", στη φάση υπογραφής βρίσκεται το πρόγραμμα για την εγκατάσταση συστήματος αυτοπροστασίας στα μεταφορικά αεροσκάφη C-130B/H και C-27J καθώς και στα ελικόπτερα έρευνας και διάσωσης μάχης (CSAR) AS332C1 Super Puma. Πρόκειται για κεφαλαιώδους σημασίας πρόγραμμα καθώς θα επιτρέπει τα πρώτα να επιχειρούν απρόσκοπτα στα πιο "καυτά" σημεία του πλανήτη και τα δεύτερα να φέρουν εις πέρας αποστολές διάσωσης των πιλότων μας που έχουν καταρριφθεί ακόμα και σε μεγάλο βάθος εντός εχθρικού εδάφος.
Eπίσης, κινητικότητα υπάρχει στη προμήθεια του συστήματος AACMI, το οποίο θα αναβαθμίσει κατακόρυφα την εκπαίδευση των χειριστών της ΠΑ ενώ θα τους παράσχει πρόσθετη ασφάλεια. Εν κατακλείδι, τέλος του μήνα αναμένεται η ολοκλήρωση των εργασιών της επιτροπής για τον καθορισμό των κριτηρίων του νέου εκπαιδευτικού αεροσκάφους (ΝΑΠΕΕ).

Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2008

Αερομαχίες στο Αιγαίο


Τέσσερα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη F-4E που μετείχαν σε σχηματισμό με άλλα τέσσερα F-16 παραβίασαν χθες στις 14:33 τον Εθνικό Εναέριο Χώρο και πέταξαν πάνω από το Φαρμακονήσι σε χαμηλό ύψος. Κατά τη διάρκεια της αναγνώρισης-αναχαίτισης από ελληνικά F-16, δύο τουρκικά F-16 αντέδρασαν καταγράφοντας σκληρές εικονικές αερομαχίες, διάρκειας μισής ώρας, ώσπου τα οκτώ τουρκικά αεροσκάφη εξήλθαν του FIR Αθηνών στις 15:01.
Συνολικά 16 τουρκικά αεροσκάφη (δύο σχηματισμοί των οκτώ μαχητικών) παραβίασαν χθες τον εθνικό εναέριο χώρο, σημειώνοντας δεκατρείς παραβάσεις και δύο εμπλοκές.

Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2008

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η συμμετοχή της Πολεμικής Αεροπορίας στη Red Flag 09-1


Oλοκληρώθηκε η κορυφαία διασυμμαχική άσκηση Red Flag 09-1 με τη συμμετοχή της ελληνικής 343 Μοίρας «Αστέρι» που έλαβε χώρα το διάστημα 18 Οκτωβρίου - 1 Νοεμβρίου στην αεροπορική βάση Nellis της Νεβάδα. Περί τα 80 μαχητικά αεροσκάφη από ΗΠΑ, Ελλάδα, Ισπανία και Σιγκαπούρη με προσωπικό 1.600 ατόμων συνεκπαιδεύτηκαν για δύο εβδομάδες σε ρεαλιστικά σενάρια. Επικεφαλής της ελληνικής αποστολής των τεσσάρων F-16C και του ενός F-16D Block52+ ήταν ο διοικητής της 343 Μοίρας Αντισμήναρχος (Ι) Παναγιώτης Γεωργακόπουλος. Τα ελληνικά μαχητικά, οπλισμένα με βλήματα αέρος-αέρος IRIS-T και αντι-ραντάρ AGM-88 HARM, πέταξαν σε αποστολές εναέριας μάχης, αέρος-εδάφους, καθώς και αποστολές καταστολής εχθρικής αεράμυνας (SEAD) αντιμετωπίζοντας επιτυχώς την απειλή των F-15 και F-16 των 64 και 65 Μοιρών (Aggressors). Κατά τη πρώτη εβδομάδα τα πληρώματα αντιμετώπισαν διαφορετικά σενάρια μάχης ανά ημέρα ενώ τη δεύτερη εβδομάδα επικεντρώθηκαν σε συγκεκριμένα αντικείμενα. Μετά την ολοκλήρωση κάθε αποστολής, όλα τα πληρώματα ήταν υποχρεωμένα να αναλύσουν τα αποτελέσματα (debriefing) με τη βοήθεια και των εκπαιδευτικών ατρακτιδίων AACMI. Αναμφίβολα, η ελληνική Πολεμική Αεροπορία βγαίνει πολύπλευρα κερδισμένη από τη συμμετοχή της στην πλέον σκληρή και ρεαλιστική αεροπορική άσκηση.